Groeien bij Zuidplas

Zuidplas is een fusiegemeente die bestaat uit de dorpen Moerkapelle, Moordrecht, Nieuwerkerk aan den IJssel en Zevenhuizen. We bestaan pas 10 jaar, en net als een echte tiener groeien we hard. Dat biedt kansen: in je dagelijks werk én voor je carrière.

Uitdaging op elke schaal

Onze vier dorpen – elk met hun eigen omvang, kenmerken en vraagstukken – zorgen ervoor dat elke werkdag afwisselend is. Door onze ligging tussen Rotterdam en Gouda kun je jezelf ook aan grootstedelijke vraagstukken wagen. En de regio Midden-Holland waarin we ons bevinden, is eigenlijk een soort Nederland in het klein. Met een interessant speelveld, zowel politiek als geografisch. Met een grote variatie aan stakeholders, en een dynamiek waar ze in menig bedrijf jaloers op zouden zijn. Vraagstukken op het gebied van ruimtelijke ordening, huisvesting, weg- en waterbouw, verkeer, milieu en het sociale domein; je vindt ze allemaal terug bij Zuidplas.

Samen groeien

Als organisatie groeien we mee met de opgaven voor Zuidplas. Daarbij staan we in verbinding met inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Iedereen heeft hierbij een belangrijke rol. Met elkaar en met onze partners binnen en buiten de gemeente realiseren we de opgaven; vóór en met de samenleving, met de politiek en het bestuur. Samen laten we Zuidplas groeien; niet alleen in omvang, maar ook in onze kwaliteit van dienstverlening.

Persoonlijke groei

Wij zijn een lerende organisatie en stimuleren en faciliteren medewerkers om hun kennis op peil te houden en zich te blijven ontwikkelen. Juist in een tijd waarin de omstandigheden voortdurend veranderen, is het belangrijk om tijdig mee te veranderen. Bij Zuidplas willen we ook van elkaar leren en hiermee de onderlinge samenwerking versterken. De focus ligt hierbij zowel op de persoonlijke groei als op teamgroei. Vanuit deze gedachte hebben wij de Zuidplasacademie opgericht, een platform waarbinnen je uiteenlopende trainingen, workshops en opleidingen kunt volgen en waarin proactief nagedacht wordt over het ontwikkelen van teams.

Groeiverhalen van onze collega's

Benieuwd naar hoe onze collega's zich binnen onze organisatie hebben ontwikkeld? Lees de verhalen en ontdek hoe zij binnen Zuidplas zijn gegroeid.

Groeiverhaal Ingrid Fekkes

Groeiverhaal Tamara Lind